niedziela, 8 lutego 2015

Serce - koronka brugijska + schemat

Dzisiaj otwieram nowy dział na swoim blogu - koronka brugijska. Kiedy trafiłam na jedną z rosyjskich stron poświęconych tej technice szydełkowania - przyznaję - zafascynowała mnie.
W zeszłym roku tą techniką robiłam zawieszki jajeczka (zobacz), nawet nie widząc, że wykonałam je tą właśnie techniką.
Dzisiaj pragnę zaprezentować pierwsze z serii serduszek. Jest niedoskonałe i na dodatek zawiera błąd, jednak i tak mi się podoba.


Serce wykonałam z białego kordonka MAXI, szydełkiem 0,75. Usztywniałam krochmalem na zimno. Można je powiesić w oknie, na ścianie lub oprawić w ramkę.
Dla zainteresowanych - schemat. Znaleziony - jak pisałam wcześniej - na jednej z rosyjskich stron o brugijce.


 Technika ta tylko na pierwszy rzut oka wydaje się skomplikowana - wcale taka nie jest. Jednak muszę przyznać jedno - wymaga skupienia i najlepiej oznaczania sobie wykonanego już elementu. Ja oznaczałam kolejne łuki z oczek łańcuszka, wtedy nawet w momencie odłożenia robótki łatwo odnaleźć miejsce, w którym się przerwało.
W niedalekiej przyszłości spróbuję dla Was zrobić mały przewodnik po tej technice.

Miłego szydełkowania!

1 komentarz:

  1. Super serduszko! Koronka burgijska technicznie nie jest trudna. Zresztą jak wszystko co już umiemy. Ale rzeczywiście wymaga uwagi.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze :-)