sobota, 14 czerwca 2014

KIEDY NIE SZYDEŁKUJĘ TO ...

Czytam i polecam (tym razem poezja):


czasami zdarza się tak, że chociaż nie chcemy - znajdujemy coś, co nami wstrząśnie, da do myślenia, do zatrzymania się na chwilę i zadumy nad naszym życiem. Tak na mnie zadziałał wiersz Magdy Czapińskiej "Czas zrobił swoje". Jestem ciekawa, czy na Was też tak zadziałał?


Dziewczynka, którą kiedyś byłam
odwiedza mnie czasami w snach.
Częstuje dropsem lub agrestem
i patrzy na mnie jakoś tak ...
Z niedowierzaniem w piwnych oczach,
w zdumieniu tak dziecinnym trwa
jakby nie mogła w to uwierzyć,
że ja - to ja,
że ja - to ja.

To czas, kochanie, zrobił swoje,
dokładnie i solidnie.
Każda dziewczynka to przechodzi,
a potem ... trochę brzydnie.
To czas, kochanie, zrobił swoje
i cofnąć go nie można.
Pamiętaj o tym, wróć do mamy,
na przyszłość bądź ostrożna.

Z pożółkłej starej fotografii
uśmiecha się znajoma twarz;
zabawne jasne warkoczyki,
a w oczach ten bezczelny blask.
- Pamiętasz? - pyta - tamte wiosny,
wagary, flirty, pierwsze bzy
i tego, który kochać nie chciał,
więc dotąd się za karę śni.

To czas, kochanie, zrobił swoje
i depcze nam po pietach.
On jakoś nie zna się na żartach,
na żadnych sentymentach.
To czas, kochanie, zrobił swoje
najlepiej jak potrafił.
A ty - ty wiecznie uśmiechnięta
na starej fotografii.

W codziennym życia kołowrotku
wciąż zrywa mi się jakaś nić,
więc trzeba związać koniec z końcem
i mimo wszystko jakoś żyć.
W pośpiechu, podle, bez nadziei ...
Z dnia na dzień przeżyć byle jak,
a nocą pytać aż do świtu:
I po co tak? I na co tak?

To czas, kochanie, robi swoje,
traktuje nas jak gości.
On nie ma złudzeń, ani pytań
i żadnych wątpliwości.
Bo czas nie pyta, tylko płynie
i twarze wokół zmienia -
aż nagle widzisz jak go mało
zostało do stracenia ...




Magda Czapińska - polska poetka, autorka tekstów piosenek, także scenarzystka widowisk estradowych i telewizyjnych dla dzieci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za komentarze :-)