czwartek, 12 czerwca 2014

Jak wykonać żabkę Kumkę


Schematu niestety nie posiadam, jednak myślę, że opis jak wykonać taką żabkę powinien wystarczyć. Więc zaczynamy :-)

KORPUS:
1. 5 oczek łańcuszka zamykamy w kółeczko, na kółeczku robimy 8 półsłupków
2. po 2 półsłupki w każde oczko (16 półsłupków)
3. na przemian w każde oczko poprzedniego rzędu 1 x 2 półsłupki w jedno oczko, 1 x 1 półsłupek (24 półsłupki)
4 - 10. każdy po 24 półsłupki
11. na przemian 2 półsłupki przerobione razem, 1 półsłupek (16 półsłupków)
12. po 2 półsłupki razem (8 półsłupków), korpus wypełnić i zaszyć.

ŁAPKI PRZEDNIE:
1. 10 oczek łańcuszka zamykamy w kółeczko, na kółeczku robimy 12 półsłupków
2 - 3. 12 półsłupków
4. po 2 półsłupki razem (6 półsłupków)
5. wykonać 3 łuki z 6 oczek łańcuszka, lekko wypełnić, zakończyć.

ŁAPKI TYLNE:
1. 11 oczek łańcuszka zamknąć w kółeczko, na kółeczku robimy 13 półsłupków
2 - 4. 13 półsłupków
5. po 2 półsłupki razem, ostatnie trzy przerobić razem (6 półsłupków)
6. wykonać 3 łuki z 6 oczek łańcuszka, lekko wypełnić, zakończyć.

OCZY:
1.  białą - 4 oczka łańcuszka zamykamy w kółeczko, na kółeczku robimy 9 słupków pojedynczych (przerabiamy w półkole - słupków nie łączymy w kółko), zmienić kolor na zielony
2. zieloną - 9 półsłupków
3. po 3 słupki pojedyncze przerobione razem, wypełnić i przyszyć do korpusu.

Przyszyć łapki i z łańcuszka zrobić uśmiech - przyszyć.


Mam nadzieję, że opis jest czytelny i wystarczający :-) Pamiętajcie - wielkość żabki będzie zależeć od grubości włóczki i wielkości szydełka :-)

MIŁEGO SZYDEŁKOWANIA :-) :-) :-)

1 komentarz:

  1. Doskonale kojarzę, że kiedyś jak zaczynałam swoje prace to również jedną z nich była taka żabka. Dziś bardziej pasuje mi praca z materiałami z nadrukiem https://ctnbee.com/pl/druk-na-materialach gdyż w tym przypadku jestem przekonana, że ogranicza mnie tylko i wyłącznie moja fantazja.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze :-)